Tisztelt Nagyközönség!
Bár ez egy 40k blog, én előre szólok, hogy szakítani fogok a témával, mivel vasárnap a Főnixcsarnok és Emerald segedelmével HTC lesz, azaz Fantasy csapatverseny, a házilag alkotott 9th Age szabályaival!
Aki esetleg nem ismerné a játékot, azonnal pótolja! Íme egy kis ismertető is, remélem szerkesztőtársaim nem veszik fejem érte :D
A játék rendszere egyébként több stratégiázást és taktikázást igényel, mint egy 40k játék, akár baráti akár verseny. Bár ez verseny, de tavalyi tapasztalatok alapján nagyon, nagyon iszonyatosan jó hangulatú lesz! :D
Emellett külön plusz pont számomra, hogy ez egy házi rendszer, rajongók csinálják, és nem eladás vezérli őket, szóval tényleg a kiegyensúlyozottságra törekednek. (Mióta a gw megszüntette a fantasy készítését és lett helyette édzs of szigmarine)
Aki ismeri a total war sorozatot, annak nem lesz fura a seregek, egységek felállása, mozgatása. Szögletes talpon vannak a figurák, és egy-egy egység négyszög alkazatot vesz fel. A szélesség és a sorok száma bizonyos keretek között szabadon választható, csak a létszám függvénye, persze van itt mathammer és okoskodás!
Seregek a legkülönfélébbek, a trópusi gyíklényeken át a káosz hordáin keresztül mindenféle szörnyek és szörnyecskék ostromolják az emberek birodalmait.
Minden sereg más más játékstílus és lehetőség. Vannak erősségei és gyengeségei minden seregnek.
Ami mindenképpen különbség 40k-hoz képest, hogy itt nincs akkora ereje a gépeknek és lövő egységeknek ahhoz, hogy elnyomják a közelharc orientált összeállításokat, sőt! Igazából nem sok kifejezetten lövős sereg van :D
Emellett ami még szerintem jelentős korlátozás, az a seregépítés. Itt a korlátok nem egységmennyiségekben van meghatározva, hanem a sereg pontértékének bizonyos %-a a korlát, pl Core (Troop) minimum 25% kell legyen a seregben.
Amennyiben lenne rá igény, a verseny után szívesen belekezdek valami részletesebb boncolgatásba a játék terén, seregek és játékstílusok alapján.
Beszámoló mindenképpen lesz!