Tisztelt Nagyközönség!
Üdvözöllek titeket egy újabb bejegyzésemben.
Most kicsit el fogok térni a terepasztalos frontról, hogy kedvelt világunk egy mellékágát vegyük szemügyre.
A címből már tudjátok, hogy a Warhammer 40k Conquest nevű társas kártyajáték a téma.
Ez egy két fő számára játszható párbaj, melynek több célja is lehet, és elég sokrétű maga a játék menete is.
Számomra abszolút pozitívum, hogy akárhányszor újrajátszható, mert sok taktikázási lehetőség van.
De első körben beszéljünk a kártyákról és fajokról!
Az alapcsomag hét fajt biztosít az érdeklődők számára, ezek pedig az Imperial Guard (nem az opel astra militarum :P ), space marine, chaos, ork, tau, eldar, dark eldar.
Minden játékos választ magának egy fajt, és azon belül egy-egy warlordot (alapdobozban fajonként egy van)
A kártyákról itt megjegyezném, ahogy az illusztrációként megjelenő warlord kártya is mutatja, nagyon szépek és változatosak.
Ugyanez elmondható a különböző kártyákról egy fajon belül, valamint a fajok között is vannak jelentős különbségek, és a taktikázási lehetőségeknek ez csak az egyik alapja! Emellett hangulatos előnyei, hátrányai vannak a seregeknek, fluff maximálisan! Nagyon változatos és sokszínű képességek vannak, a kártyák legalább fele hordoz magában valami extra lehetőséget, aminek vagy letételkor, vagy később jelentősége van. Így előfordulhat, hogy egy kevésbé erős egység lesz a legveszélyesebb a játékban.
Csak, hogy warlordokat mondjak, az ork boss egy sebzés képességet ad minden vele egy bolygón lévő egységnek, míg például a káosz warlordja minden ellenségnek bevitt sebzés után erősödik, a marine-ok warlordja pedig nyersanyagot kap minden elpusztított ellenség után.
Alapvetően négyféle kártya van egy pakliban, egységek (warlord is ide sorolva). Support kártyák, melyek egy-egy bázisbónusz ha úgy tetszik, minden körben biztosítanak egy adott bónuszt. Emellett eventek, melyek pillanatnyi előnyt jelentenek a harc során, valamint különböző felszerelések, melyek bónuszt biztosítanak egy-egy egységkártyának, annak elmúlásáig. (ezekkel egy-egy tápos egység mégtovább tápolható, és ellátható sok extra kellemetlenséggel az ellenség számára)
Nem igazán tudom még megmondani, hogy kiegyenlítettek-e a paklik, szerencse kérdése is, hogy mit húz az ember, meg túl sokat még nem is játszottam vele.
Emellett a fő taktikai elem a harcszíntér, azaz a bolygók, melyek elfoglalást követően különböző bónuszokat adnak, emellett, azon bolygók, melyeken parancsnoki fölénnyel rendelkezünk, szintén bónusszal látják el a játékost (kártyát ad a kézbe, vagy olyan korongot ad, amin vásárolhatóak a kézben lévő kártyák). És nem feltétlen a harcban erősebb egységek fognak jobb parancsnoki bónuszokkal rendelkezni.
Játékok dőlhetnek el egy-egy jól elhelyezett egységen, egy-egy nyersanyagában fontos bolygón. Elvégre hiába van az egységnek sok ilyen korongja, amin kártyát vehet, ha nincs a kezében kártya :D
A parancsnoki fölény mellett gondolni kell a későbbi harcra is, elvégre minden körben harc van minden bolygón, így nagyon nem mindegy, hogy milyen egység van ott, mert hiába a jó parancsnoki egység, ha egy másik lecsapja, következő körben új egységet kell küldeni, vagy pedig át is adtuk az ellenfélnek a bónuszt.
Részletes játékleírást a szabályok tekintetében nem tartanék, arra van itt egy remek kis videó azoknak, akiknek felkeltette a pár kép és írás az érdeklődését:
Emellett sok további pakli vásárolható a játékhoz, amik további planétákat, warlordokat és egységeket adnak, ez méginkább fokozni fogja az újrajátszhatóságot, valamint a taktikázási lehetőségeket!
Egy komolyabb kiegészítővel elérhető a Tyranida faj is, és minden kiegészítő pakli tartalmaz minden fajhoz további kártyákat.
Szóval így kezdő, első benyomásom mindenképpen 100%-osan jó, élvezetes kis pörgős játék, ahol a fő elem a gondolkodás, és nem dobálózások sokasága. Szerencsén csak a kézbe kerülő kártyáknál múlik bármi is.
Remélem van aki kedvet kapott ez után a kis összenet után.
Amennyiben igen, vásárlásra fel! Aztán ha leszünk elegen, lehet magyar bajnokság is!
Köszönöm a figyelmet!
serrath